Inzerce volných pracovních míst

24.08.2016 08:43

Dříve lidé hledající vhodné zaměstnání většinou po učňáku, střední škole, vysoké škole nastoupili do zaměstnání, kde vykonávali profesi, kterou pravděpodobně nejlépe ovládaly, poněvadž ji studovali a tak je kontaktoval samotný zaměstnavatel a lidé kývli a začali dělat u něj jako všichni ostatní, poněvadž nebyla jiná možnost pro ty, kteří šli proti proudu, a tak nebylo možné, že například vyučený elektrikář, která má vlohy na kuchařinu by dělal např. práci kuchaře nebo obchodníka. V dřívější době lidé byli ve stejném zaměstnání třeba 5, 10, 15 nebo i 20 let.

Společnosti, které nenašli vhodné zaměstnance na učňácích, středních školách nebo vysokých školách, neměli na výběr a museli volit inzerci volných pracovních míst v tištěných médiích. Jednalo se zpravidla o inzertní noviny, které byly zaměřeny na určitý kraj nebo obec, kde se pracovní pozice nabízela. V tištěném pracovním inzerátu, který vyšel třeba až za 7 dní od zadání inzerátu, mohla společnost volit místo v inzertních novinách, kde se inzerát s volnou pracovní pozicí zobrazí, zvýraznění inzerátu - tučný text, text inzerátu v rámečku a počet opakování.

Text, který byl již zadán do inzerce se jen těžko měnil a pokud společnost zadala např. 6x zobrazení inzerátu v novinách a již po dvou výtiscích bylo místo obsazené, tak ve zbývajících vydáních bylo místo stále inzerováno a uchazeči tak stále mohli kontaktovat telefonicky personální oddělení společnosti, která tak mohla být zatížena množstvím telefonátů z řad zájemců hledající zaměstnání, které bylo již obsazeno, ale stále inzerováno. Tištěná inzerce byla nákladná, pokud zaměstnavatel potřeboval cílit na všechny uchazeče v Československu nebo například na celou Moravu.

Pokud dříve uchazeč o zaměstnání neměl vhodné kontakty, tak mohl zajít do vybraného podniku, který se mu zamlouval a požádat napřímo o zaměstnání ve vybraném podniku nebo si koupit inzertní noviny a prolistovat stránku po stránce s tužkou a zvýraznit si zajímavé nabídky zaměstnání a později telefonicky zavolat a domluvit si pracovní pohovor.

V době, kdy neexistoval internet, nebyla jiná možnost jak inzerovat volná pracovní místa. Ale doba se razantně změnila s nástupem internetu a inzertních pracovních portálu na inzerci pracovních míst, které zásadně změnili způsob, jakým lidé v dnešní době hledají vhodné zaměstnání a jakým způsobem zaměstnavatelé mohou inzerovat volné pracovní pozice.

Zaměstnavatelé, kteří potřebují inzerovat volné pracovní pozice, zvolí vhodný pracovní portál na inzerci pracovních míst a inzerované pracovní místa, tak mohou vidět všichni uchazeči, který mají k dispozici počítač, notebook, tablet nebo chytrý telefon s připojením k internetu. Zaměstnavatel může zvolit libovolný titulek inzerátu, přidat průvodní text k inzerátu, kde upozorní na požadavky na inzerované pracovní místo a na druhou stranu může v inzerátu pracovní pozice upozornit na možné výhody a benefity pro zaměstnance. Zaměstnavatel může většinou u online inzerce kdykoliv editovat inzerát a jakmile je inzerovaná pracovní pozice již obsazena, tak inzerát může kdykoliv vyřadit z pracovní nabídky.

Vložený inzerát na inzertní pracovní portál zaměstnavatelem např. Práce, prodavač/ka v obchodě s módou, Brno, tak může dohledat, jakýkoliv uchazeč o zaměstnání z Brna, Ostravy, Prahy, Zlína, který zadá do fulltextového vyhledávání ve vyhledávačích např. Práce prodavač/ka v Brno, Práce Prodavač/ka v Brně nebo Brno Práce Prodavač/ka.  Uchazeč, který hledá zaměstnání si tak nemusí kupovat spoustu inzertních novin, které jsou v dnešní době již na ústupu, poněvadž firmy inzerují volné pracovnímísta na pracovních inzertních serverech, poněvadž zjistili, že mladá generace, která je denně online na internetu, tak bude vyhledávat volné pracovní pozice stejným online způsobem.

Vhodný inzertní pracovní server na inzerci pracovních míst online je pracovní port ál   Premiuminzerce.cz.