Jak inzerovat nemovitost na realitním portálu

24.08.2016 09:49

V první řadě si majitel nemovitosti, kterou chce prodat, musí najít vhodný realitní inzertní portál na který umístí svoji nemovitost k prodeji. Momentálně je internetu řada realitních inzertních portálů, z nichž jsou některé průměrné a další mohou být kvalitnější. Tyto kvalitní inzertní realitní portály jsou v převážné míře zpoplatněny a to z toho důvodu aby zajistili kvalitní uživatelské prostředí pro inzerenta nemovitosti a zvýšili tak možný rychlejší prodej nebo pronájem nabízené nemovitosti.

Jak si majitel nemovitosti vybere realitní inzertní portál tak by měl postupovat podle následujících kroků:

1. Zadání kategorie - Reality, Nemovitosti a následné místa prodeje/ pronájmu nemovitosti - Česká republika nebo Slovensko - Kraj - Okres - Město - Adresa - čím více údajů tím lépe.

Kvalitní realitní inzertní portál by měl nabízet detailnější určení místa prodeje nemovitosti.

2. Vložení hlavního nadpisu k nabízené nemovitostí musí vystihovat, co nabízíte - prodej nemovitosti či pronájem, dále by mělo být z nadpisu zřetelné, co nabízíte - byt, dům, rodinný dům, chatu, chalupu, garáž,.atd a místo prodeje nebo pronájmu nabízené nemovitosti.

Pokud zvolíte nadpis u pronájmu bytu 2+1 v Ostravě, který je umístěn v centru města na Tyršově ulici - například - Byt Ostrava - pravděpodobně inzerát navštíví spoustu lidí, kteří hledají nějaký byt v Ostravě, ale nebudou to ti správní zájemci. Měly byste zvolit nadpis na pronájem nemovitosti následující - Pronájem, byt, 2+1, Ostrava - Centrum, Tyršova.

3. Vložený průvodní text a podrobné představení celé nemovitosti musí být bohatý na kvalitní klíčová slova. Tím se myslí, pokud prodáváme byt 2+1 v Ostravě na Tyršově ulici, tak by tyto hlavní obsahové slova měly být obsaženy bohatě v textu - čím více takových slov tím lépe. Text k nabízené nemovitosti by neměl být krátký o 300 znacích - čím originálnější a delší text tím lepší indexace ve vyhledávačích a tím možný rychlejší prodej nebo pronájem nabízené nemovitosti.

4. Fotografie k nemovitosti musí zachycovat aktuální stav nabízené nemovitosti. Na fotografiích nabízené nemovitosti se nemohou objevovat neuspořádané věci (jako neuklizeno, pověšené prádlo, na kuchyňské lince nádobí, neposekaný trávník... atd.). Tyto detaily mohou ovlivnit prodej nemovitosti. Fotografie k nabízené nemovitosti by měla být ostrá.

5. Cena nabízené nemovitosti musí odrážet celkovou poptávku a nabídku nemovitostí v okolí Vaší nemovitosti. Pokud je poptávka z řady zákazníků, kteří chtějí koupit nemovitost v dané lokalitě vysoká (v místě je veškerá infrastruktura, občanská vybavenost, zaměstnanost ...atd.), tak ceny mohou stoupat, ale pokud je v místě prodeje vaší nemovitosti malá poptávka po nemovitostech, menší objem poptávajících lidí, tak ceny stagnují a mohou se propadat. Cena nabízené nemovitosti samozřejmě se neskládá pouze z nabídky a poptávky, ale také z vlastní nemovitosti. tzn. stáří, stav nemovitosti, velikost pozemku a zda je pozemek nebo zahrada udržovaná (okrasná zahrada, ovocná zahrada, nebo kombinace okrasné a ovocné zahrady) příjezdové komunikace, parkování, vybavení a zařízení, zda prošla nemovitost rekonstrukcí, jestli se nachází u frekventované komunikace nebo se nachází u lesa, okolí nemovitosti, ,atd. Pokud nasadíme cenu nemovitosti a za 30 dní se nám nikdo neozve, tak může být cena za nemovitost příliš vysoká.

6. Do inzertního textu k prodeji nemovitosti zadejte vhodnou dobu, kdy budete dostupní na telefonu (například: informace ohledně nabízené nemovitosti Vám mohu sdělit každý den od 18:00 do 20:00 a po té se můžeme  domluvit na prohlídce nabízené nemovitosti. Tento přesný časový údaj Vám ušetří spoustu času. Pokud do inzerátu nedáte tento časový interval, tak Vám budou volat lidé nepřetržitě celý den.

7. Prohlídky k nabízené nemovitosti si domlouvejte většinou např. na sobotu nebo neděli a nejlépe hromadně o 3 a více zájemcích, kteří se zajímají o nabízenou nemovitost.

8. Před samotnou prohlídkou nabízené nemovitosti udělejte důkladný uklid veškerých prostor v nemovitosti, pokojů, haly, chodby, toalety, koupelny, balkónu a terasy, zahrady, předzahrádky, sklepa, stodoly, kůlny, půdních prostor a celkového okolí domu.

9. Prohlídky k nabízené nemovitosti si domlouvejte většinou na sobotu nebo neděli a nejlépe hromadně o 3 a více zájemcích, kteří se zajímají o nabízenou nemovitost.

10. Před samotnou prohlídkou nabízené nemovitosti udělejte důkladný úklid veškerých prostor v nemovitosti: pokojů, balkónu a terasy, zhrady, předzahrádky, sklepa, stodoly, půdních prostor a celkového okolí domu.

Před prohlídkou nabízené nemovitosti – úklid:

V kuchyni: uklidit veškeré nádobí, vytřít podlahu a uspořádat židle u kuchyňského stolu a vyhodit koš.

V obývacím pokoji: všechny nepotřebné věci uklidit ze stolu a vše uspořádat, vysát nebo vytřít podlahu, zalít květiny, utřít prach.

V pokojích vysát podlahu, uklidit věci a uspořádat, utřít prach.

V koupelně na toaletě: umít podlahu, vše vyčistit a vydezinfikovat a následně provonět vhodnou vůní.

Pokud má nemovitost garáž, tak v garáži vše přehledně uspořádat a vyčistit podlahu

Na zahradě posekat trávu, shrabat listí, posbírat spadlé ovoce a ořezat přerostlé keře, stromy a zamést chodník.

Ve sklepě umít podlahu, udělat pořádek a nepotřebné věci vyhodit.

Dvě hodiny před samotnou prohlídkou vyvětrat důkladně nabízenou nemovitost a následně je vhodné nabízenou nemovitost provonět nějakou vůní uvolňující atmostéru a do venkovních oken dát podélné květináče s krásnými květinami.

11. Uveřejnit energetickou náročnost budovy - inzerované nemovitosti.

12. Jakmile vyberete vhodný realitní inzertní portál na nemovitosti nebo realitní inzertní bazar, který nabízí vložení inzerce bytů, domů, pozemku, komerční nemovitostí, chat a chalup a dalších nemovitostí a jakmile vložíte hlavní nadpis, který bude vystihovat přesně vaši nabízenou nemovitost a text k nemovitosti, fotografie podle předešlého textu můžete to ovlivnit rychlejší prodej nebo pronájem Vaší nemovitosti.

Premiuminzerce.cz