Jak inzerovat prodej nemovitosti, bytu nebo domu

24.08.2016 09:21

V dnešní době je spousta inzertních realitních portálů kam mohou lidé nebo realitní kanceláře vložit svoji nabídku nemovitostí. Nabídky nemovitostí mohou lidé vložit takřka kamkoliv na průměrný inzertní realitní portál a někdy zdarma. Tyto inzertní portály zdarma mohou být na jednu stranu výhodné, čímž je podání inzerátu zdarma. Podání inzerátu zdarma se odrazí od návštěvnosti vloženého inzerátu. Pokud nějaký inzertní realitní portál nebo bazar nabízí vložení inzerátu zdarma, tak tyto inzeráty kolem vloženého inzerátu nemusí korespondovat s vloženou nabídkou nemovitosti a mohou přitahovat nežádoucí klienty a zákazníky.

Pokud inzerent (majitel) prodává svoji nemovitost za cca 1 000 000 Kč a chce rychle a kvalitně inzerovat tak může investovat do inzerce nemovitosti např. 0,6% z ceny nemovitosti to je 6000 CZK.

Pokud nechce majitel investovat do inzerce, tak může prodej nemovitosti svěřit jemu známé realitní kanceláři, která investuje značné prostředky do inzerce nabízené nemovitosti.

I přes nabídky známé realitní kanlceáře si majitel chce prodat svoji nemovitost sám a to zdarma na XY inzertních portálech.

Majitel nemovitosti zvolí často nevhodný hlavní nadpis a doplní jej krátkým textem, který by měl vystihovat prodávanou nemovitosti do detailů s poznámkou RK nevolat např.: Prodám byt 2+1 s lodžií v Brně, OV, velmi zachovalý, nová okna, jinak v původním stavu. Dům po kompletní revitalizaci. Realitky nevolejte. (popis bytu cca 2 věty bez přiložených fotografií doplněno spojením - Volat pouze vážní zájemci!).

Dále se pojďme zamyslet, jak může taková inzerce zaujmout vážného zájemce, bez detailního popisu nemovitosti a bez aktuálních fotografií nemovitosti? Takový inzerát je podobný jako: Prodám metrák brambor v Brně, z Vysočiny, velmi chutné, nová odrůda, letošní sklizeň. Volat pouze v případě odběru 6 metráků!

Zde vidíme, že inzerát ohledně prodeje bytu za cca 1 000 000 CZK a inzerát ohledně prodeje metráku brambor za cca 700 CZK je v podstatě stejný a podobný.

Hlavní popis prodávaného bytu by měl být obsáhlý textem např. minimálně 1 strana A5 s přiloženými fotografiemi nemovitosti.

Majitel může ztratit prodejem nemovitosti soustu času a energie, poněvadž na portály zdarma budou vždy chodit lidé, co hledají vše nejlevnější a nejlépe zdarma. Majiteli se tak může často ozývat spousta zákazníků, proběhne spousta osobních prohlídek, ale kde nic tu nic. Každá prohlídka proběhla stejně, zákazníci byt viděli, ale zdá se jim pěkný, ale příliš velký, nebo je byt menší než na fotkách...atd. Majitel majitel to nevzdává i přes nabídky známých realitních kanceláří v místě a zvolí inzerci v nejbližších supermarketech na papírcích a následně v tištěném inzertním periodiku - 2x zobrazení dvouřádkového inzerátu za 14 dní za cca 160 CZK z nejasným výsledkem. Dále dá majitel na nemovitost v nejlepším případě plachtu - NA PRODEJ s telefoním číslem - za cca 500 CZK.

Celková investice majitele na prodej bytu o hodnotě 1 000 000 Kč byla 660 Kč za 60 dní a majitel stále věří a čeká, že byt prodá.

Pokud si chce majitel prodat svoji nemovitost sám, tak si musí vybrat kvalitní inzertní realitní portál, kde bude inzerovat svoji nemovitost (byt, rodinný dům, chatu, chalupu, pozemek nebo zemědělskou usedlost).

Na tento kvalitní inzertní portál může majitel nemovitosti nebo realitní kancelář vložit svou nabídku nemovitostí k prodeji nebo k pronájmu. Nabídka nemovitostí v inzerci na realitních inzertních portálech musí obsahovat kvalitní klíčový nadpis a popis nabízených nemovitostí s kompletní fotodokumentací nemovitosti. Inzerce nabízených nemovitostí na inzertních portálech bude tak rychleji dohledatelná ve výsledcích vyhledávání ve vyhledávačích pro zvolená klíčová slova, která jsou zvolena v popisu nabízené nemovitosti na inzertním portálu.

Pokud inzerent vloží svojí nabídku nemovitosti na prestižní realitní inzertní portály a poptávka ze strany zákazníků bude pod očekáváním, tak to může být z následujících příčin:

  • Více nabídky nemovitostí nad poptávkou po nemovitostech
  • Příliš vysoká cena nemovitosti
  • Stav nemovitosti
  • Momentálně nízká poptávka po inzerované nemovitosti
  • Nízká kupní síla a zaměstnanost v lokalitě
  • Patro, v kterém se nemovitost nachází v případě bytu (orientace světových stran pokojů)
  • Zda je nemovitost ve svahu nebo na rovině
  • Infrastruktura, dostupnost, klid, sousedi a sousedské vztahy, občanská vybavenost

Kvalitní realitní inzertní portál by měl být dohledatelný ve výsledcích vyhledávaní pro zvolená klíčová slova a měl by poskytovat bezproblémovou inzerci veškerých nemovitostí a realit - domů, rodinných domů, bytů, pozemků, chat a chalup k prodeji nebo k pronájmu či komerční nemovitsotí jako jsou sklady, skladové prostory, kanceláře, nebytové prostory, obchodní prostory k pronájmu nebo k prodeji.

Pro inzerci nabídky nemovitostí je vhodné použít jeden nebo tři kvalitní inzertní realitní portály a to z mnoha důvodů:

  • Přehlednost o inzerci vlastní nemovitosti nebo o vložených nemovitostech
  • Jednoduchá zpráva vloženého inzerátu
  • Uživatelsky přístupné úpravy inzerátu jako je úprava textu k nemovitosti, fotografií k nemovitosti, úprava ceny nabízené nemovitosti, zvýraznění a topování inzerátu, mazání nabídky…atd
  • Odkaz www na stránky
  • Vložení videa k nemovitosti

Každý majitel majitel nemovitosti nebo realitní kancelář se musí rozhodnout kam vložit svoji nabídku nemovitostí, který inzertní nebo realitní portál bude vhodný pro prodej nebo pronájem nemovitosti. Kvalita inzertního realitního inzertního portálu se nemusí odvíjet od designu realitních stránek a speciálních vymožeností. Na světě je spousta realitních inzertních portálů, které mohou být z pohledu uživatele nebo inzerenta nemovitosti s designem stránek, které nemusí korespondovat s aktuálními trendy a módou v designu www stránek, ale na druhou stranu jsou tyto realitní inzertní portály účinné. Při inzerci nemovitostí a realit bychom si měly vybrat ten správný realitní inzertní portál, inzertní server.

Premiuminzerce.cz