Kam vložit inzerát s nabídkou práce, zaměstnání?

12.07.2017 17:53

Pokud se dnes firma rozhodne inzerovat volné praconí pozice, tak může využít řady internetových inzertních pracovních portálů, které jsou k inzerci práce určeny. Pokud si dnes firma nebo živnostník zadá do vyhledávačů klíčová slova např. inzerce práce, inzerce pracovních míst, inzerce pracovních pozic, tak se může zobrazit spousta odkazů na praconí portály, které nabízejí vložení pracovního inzerátu a tak se začínající nebo stávající firma bude jen těžko rozhodovat, kam vloží nabídku volné pracovní pozice.

Firma tak může vložit inzerát na nějaký inzertní portál, který nabízí inzerci práce zdarma, ale takový vložený pracovní inzerát nebude tak dohledatelný z vyhledávačů. Firmy nebo personální agentury mohou tak volit inzerci volných pracovních míst třeba na deseti a více pracovních portálů což může být na jednu stranu výhodné, ale na druhou stranu také nevýhodné, poněvadž pokud firma nebo personální agentura zadá pracovní inzeráty na více inzertních portálů pod stejným titulkem inzerátu, např. Hledáme vyučeného kuchaře, Brno a do průvodního textu pod inzerátem vloží stejný text v každém inzerátu na odlišných pracovních portálech, tak takové stejně znějící pracovní inzeráty mohou vyhledávače vyhodnotit jako duplicitní (duplicitní text v inzerátu, stejný hlavní nadpis, atd.) a tak se může zobrazit pouze jeden webový inzertní portál, kde se pracovní inzerát nachází po zadání klíčových slov např. Práce pro vyučeného kuchaře v Brně a ostatní praconí portály se stejným inzerátem (stejný nadpis inzerátu, stejný text v inzerátu, atd.) se nemusí ve vyhledávání vůbec zobrazit.

Z toho důvodu je lepší dávat pracovní inzerci na jeden inzertní pracovní portál, poněvadž lidé v převážné míře vyhledávají volné pracovní pozice z vyhledávání ve vyhledávačích tak, že zadají název pracovní pozice, kterou chtějí vykonávat a lokalitu v které chtějí pracovat. Na druhou stranu někteří lidé mohou mít oblíbeny pracovní portály, které mohou cíleně navštěvovat a vyhledávat na nich vhodné pracovní místo nebo brigádu.

Každá firma nebo personální agentura musí vyhodnotit, kde bude inzerovat volné pracovní pozice. Pokud firma zvolí inzerci, kde je možnost vložení inzerátu zdarma, tak takový inzerát na pracovní pozici může vložit na spoustu inzertních serveru, které nabízejí možnost vložení inzerátu zdarma, ale takové inzeráty mohou být vyhodnoceny jako duplicitní a tak se může zobrazit pouze jeden z nich anebo se nemusí zobrazit žádný inzerát, poněvadž co je zdarma to většinou nestojí za nic, nebo se po zadání klíčových slov takový inzerát může klidně zobrazit ve výsledcích vyhledávání na 20. nebo 30. stránce a takový inzerát mnoho lidí nemusí vidět.

 

Tak kam vložit pracovní inzerát?

V první řadě bychom měli volit inzertní pracovní portál, který bude dohledatelný ve výsledcích vyhledávání po zadání klíčových slov. To znamená, pokud zadáme klíčová slova např. inzerce práce nebo inzerce práce Praha, tak vhodný inzertní pracovní portál by se měl zobrazit do 4. stránky ve vyhledávači.

Dále inzertní pracovní portál by měl mít v každé pracovní kategorii, vhodné pracovní sekce se specifickými klíčovými slovy - což znamená, že v kategorii práce - stavebnictví budou klíčová slova - práce, svavebnictví, práce ve stavebnictví, stavební práce, atd. (inzertní pracovní portál, který má vhodně nastaveny klíčová slova v každé sekci může být více navštěvovaný).

Jakým způsobem vložit inzerát na práci?

1. Vložení hlavního nadpisu v pracovním inzerátu

Vložení vhodného hlavního nadpisu v pracovním inzerátu je značně důležité. Pokud vložíme pracovní inzerát s nadpisem např.: Nabízím práci, tak takový nadpis je příliš obecný, ale pokud vložíme inzerát s nadpisem: Nabízím práci pro vyučeného kuchaře, Brno - takový nadpis inzerátu bude dohledatelný po zvolených klíčových slovech ve vyhledávání např. Práce pro kuchaře Brno.

2. Vložení vhodného textu pod pracovním inzerátem.

Pracovní inzerát by v prvních dvou až třech úvodních větách informovat uchazeče o inzerované pracovní nabídce. To znamená, že počáteční text v inzerátu napíšeme třeba následovně: Nabízíme práci pro vyučeného kuchaře v Brně. Požadujeme 2 roky praxi na pozici kuchaře. Nástup ihned. Takový úvodní text v pracovním inzerátu ihned v úvodních větách informuje uchazeče o bližším specifikování pracovní pozice, kterou nelze celou vložit do úvodního titulku inzerátu. Dále v textu by měly být uvedeny další požadavky na inzerovanou pracovní pozici, např. Zda se jedná o práci na hlavní pracovní poměr nebo brigádu a detailnější požadavky na pracovní místo. Text pracovního inzerátu by mel být dostatečně dlouhý a obsáhlí.

3. Vložení kontaktu

V dnešní době spousta lidí komunikuje přes e-maily, ale na druhou stranu lidé mohou upřednostňovat telefonický kontakt na inzerovanou pracovní pozici, tak bychom s tím měly počítat.

Firmy nebo personální agentury by měli inzerovat tam, kde je největší možnost oslovení možných kvalifikovaných pracovníků. Každá firma by měla volit inzerci volných pracovních míst na takových inzertních pracovních portálech, které jsou k inzerci pracovních míst určeny. Kvalitní praconí portály jsou v převážné míře placené. Tak se každá společnost nebo menší živnostník, který potřebuje najít brigádníky, pracovníky nebo vhodnou pracovní sílu musí rozhodnout, jakou nevhodnější formou tyto zaměstnance najde a na který pracovní portál vloží nabídku pracovních míst.

Inzerovat volné pracovní pozice kvalitně se vyplatí.

Premiuminzerce.cz