Kde inzerovat nabídku práce

24.08.2016 08:58

Před 30 lety byla inzerce práce a pracovních míst převážně v tištěné podobě. Zájemce o zaměstnání se v převážné míře podíval do místních novin, inzertních novin a inzertního tisku a oslovil tak telefonicky firmu, která inzerovanou práci nabízela. Tato společnost neměla na výběr a musela zvolit pouze inzerci svých volných pracovních pozic v tisku a zájemce o práci neměl na výběr, musel si koupit inzertní noviny. (Celostátní inzertní noviny nebo inzertní časopis, který byl vydáván v určitém kraji nebo okresu).

Ale doba se rychle změnila. Vše je zrychlené a online. Dnes inzertní pracovní noviny ustupují a v popředí jsou inzertní pracovní portály. Výhodou pracovních online serverů je pro inzerenta rychlost vložení inzerátu, správa vlastní inzerce a celkový přehled. Zájemce o práci, který hledá pracovní místo si dnes nemusí kupovat noviny. Zájemce o pracovní místo se dnes z pohodlí domova může podívat na několik pracovních pozic a následně poslat žádost o práci během jedné vteřiny.

Inzerce a nabídky pracovních míst dnes můžete najít v podstatě na každém menším nebo větším inzertním pracovním portálu – pracovním serveru. Jakým způsobem osloví inzertní pracovní portál klienty – inzerenty, aby vložily nabídku pracovních míst na zvolený pracovní web? Pokud nějaké inzertní portály oslovují klienty inzercí zdarma tak se to musí odrazit na kvalitě. Prestižní a kvalitní věci nejsou nikdy zdarma.

Inzertní pracovní portál by měl obsahovat specifické kategorie pracovních míst, aby tato nabídka zaměstnání byla dohledatelná nejen na pracovním portálu, ale také vyhledávaní práce z vyhledavačů. Pracovní inzertní portál by měl mít pro každou zvolenou kategorii práce nastaveny specifické klíčové slova, které by měly korespondovat s pozicí nabízené práce.

Kvalitní inzertní pracovní portál by měl nabízet všechny lokality (kraje, okresy, města, obce) pro zařazení a určení místa pracovní pozice. Pracovní portál by měl nabízet možnost vložit odkaz na webové stránky inzerenta, který práci nabízí a možnost vložení videa, které může uvést uchazeče o práci a upozornit jej jak se má připravit na pracovní pohovor, pokud bude žádat o práci v uvedené firmě.

Samozřejmostí musí být kontakt na inzerenta, kterou práci nabízí – přes pracovní formulář, přes e-mail nebo napřímo telefonicky.

Inzerent nabízející pracovní místo si musí zvolit vhodný pracovní web, na který umístí svoji nabídku volných pracovních míst. Text v pracovním inzerátu by měl být obsáhlý a měl by uchazeči o zaměstnání bodově shrnout požadavky na inzerované pracovní místo - pracovní pozici (Požadujeme vs. Nabízíme). Budoucí uchazeči o práci a zaměstnanci se tak rychle dozví o požadavcích zaměstnavatele na inzerovanou pracovní pozici.

Pracovní portál by měl být uživatelsky stručný a přehledný. Kvalita inzertního pracovního serveru se nemusí odrážet od designu stránek a všelijakých vymožeností. Na světě je spousta inzertních pracovních serverů, které mohou být na první pohled zastaralé, ale lidé a inzerenti na tyto pracovní portály rádi chodí, poněvadž zjistily, že jsou jak pro inzerenty, kteří nabízení práci tak pro lidi poptávající práci ty nejúčinnější.

Lidé který hledají pracovní místo dnes zadají do políčka ve vyhledávači přesnou pracovní pozici a pracovní lokalitu - jedná se převážně o bydliště uchazeče o práci (např. práce prodavač/ka Praha, práce řidič Brno, nabídka práce programátor Ostrava, hledám práci prodavač Praha, volná pracovní místa ve stavebnictví Brno...atd). Většina lidí, kteří poptávají pracovní pozici, hledají práci tímto způsobem, poněvadž ví, že inzertních pracovních pracovních serverů je spousty a lidé nemají času prohledávat všechny nabídky pracovních portálů.  Doba se zrychlila takže v cca 80% lidé hledají práci přes vyhledávaní a pouze kvalitní inzertní pracovní portály se budou zobrazovat v horních pozicích vyhledavačů na zvolaná klíčová slova. Pracovní portál by se měl tak zobrazovat v horních částech vyhledávaní. Značí to, že vložená pracovní pozice inzerentem rychleji osloví uživatele, kteří poptávají práci a firma tak bude mít více uchazečů na inzerovanou pracovní pozici.

Na inzerci práce stačí jeden kvalitní pracovní inzertní portál.

Premiuminzerce.cz