Účinná inzerce nemovitostí a realit

24.08.2016 09:07

V 80. - 90. letech minulého století se používala tištěná média pro inzerci nemovitostí. Jiná možnost nebyla. Pokud chtěl majitel nemovitosti prodat nebo pronajmout nemovitost musel si zadat inzertních novin, které v té době byli pravděpodobně nejúčinnější formou jak inzerovat nemovitosti.

S nástupem internetu se doba rychle změnila a taktéž chování lidí především mladší generace narozené do doby digitálních technologií, mobilních aplikací, chytrých telefonů, sociálních sítí a online produktů. Tato nová generace pravděpodobně nikdy neotevře klasickou knihu a nezakoupí si inzertní noviny, poněvadž vše najde rychleji a pohodlněji přes internet online.

Tato nová generace chce využívat trendy věci a produkty online. 

Z toho důvodu dnes majitelé nemovitostí nebo realitní kanceláře se musí pečlivěji  rozhodovat kam vložit nabídku nemovitostí, poněvadž inzertních noviny, inzertních časopisu, portálu je celá řada a vhodně se rozhodnout, kam vložit nabídku nemovitostí, kde inzerovat nemovitosti je velkou otázkou. Z této nepřehlednosti a velké nabídky často volí majitelé a realitní kanceláře inzerci na XY realitních serverech s vidinou, že tak osloví spoustu nových zájemců a koupi nemovitosti, což může vyvolat opačný efekt.

Pojďme se blíže podívat, jak se pozná kvalitní inzertní realitní portál od dobrého.

1. V první řadě je to dohledatelnost inzertního realitního portálu. Pokud zadáme do fulltextového vyhledávání ve vyhledávačích například klíčová slova jako inzerce realit, inzerce reality, inzerce nemovitosti nebo inzerce bytů, tak vhodný inzertní realitní portál na inzerci veškerých nemovitostí by se měl objevit v na první stránce ve výsledcích vyhledávání. Takový inzertní portál bude pravděpodobně dobře členěný a účinnější než ostatní realitní portály.

2. Kvalitní inzertní portál by měl nabízet zařazení každé nemovitosti do příslušné inzertní kategorie. Co to znamená? Pokud budeme pronajímat byt 3+1, tak takový inzerát s pronájmem bytu 3+1 zařadíme do následujících kategorií a podkategorií - reality, byty, byty k pronájmu, byty 3+1 k pronájmu. Čím více realitní inzertní portál nabízí možností zařazení každé kategorie tím lépe.

3. Účinný realitní server by měl nabízet zařazení inzerátu do všech lokalit v ČR. Pokud budeme prodávat byt v Uherském Hradišti tak na účinném realitním serveru bychom měli zařadit inzerát do příslušné lokality - např. - Zlínský kraj, Okres Uherské Hradiště, Město Uherské Hradiště a následně zvolit ulici, kde se nemovitost nachází.

Pokud si vybereme vhodný realitní portál na inzerci realit pak můžeme vložit inzerát například podle následujícího postupu:

a) Vložení titulku (nadpisu) inzerátu nemovitosti

Titulek inzerátu je pravděpodobně co si možný zájemce o nemovitost přečte jako první. Z toho důvodu bychom měli titulek inzerátu volit tak, aby nejlépe vystihoval nabízenou nemovitost. V nadpisu inzerátu by se měli objevit tři zásadní sdělení:            a) zda se jedná o prodej nemovitosti nebo pronájem, 

                                          b) o jakou nemovitost  se jedná - byt 1+1, 2+1,3+1, dům, pozemek, kancelář,

                                          c) kde se nemovitost nachází - Brno, Praha, Ostrava, Zlín, Jihlava, České Budějovice

Pokud budeme například pronajímat byt 2+1 ve Zlíně v centru, tak titulek inzerátu může vypadat následovně: Pronajmu byt 2+1 v centu Zlína nebo Pronájem bytu 2+1 Zlín, Centrum. Z vhodného titulku inzerátu možný zájemce ihned ví, kde se byt nachází a zda se jedná o prodej nebo pronájem. Inzerát s pronájmem bytu, který bude mít vhodně zvolený nadpis, bude lépe dohledatelný z vyhledávačů na lokální úrovni, což znamená, že pokud se možný zájemce o pronájem bytu 2+1 ve Zlíně rozhodne najít byt 2+1 ve Zlíně k pronájmu, tak pravděpodobně ve vyhledávači zadá vhodná klíčová slova např. byty k pronájmu Zlín, byt 2+1 pronájem Zlín, pronájem byty 2+1 ve Zlíně a inzerát na realitním serveru, který bude nejlépe korespondovat s vyhledávanými slovy  se může objevovat na prvních pozicích ve fulltextovém vyhledávání.

b) Vložení původního textu nemovitosti

V prvních částech textu inzerátu bychom měli volit hlavní klíčové sdělení, např. Pronajmu byt v centru Zlína s balónem, 2 podlaží. Byt je nezařízen a dále text popisu nemovitosti může pokračovat, zda v bytě proběhla rekonstrukce, revitalizace, zda společná koupelna s WC, kuchynská linka, elektro spotřebiče jak daleko je autobusová, trolejbusová, tramvajová zastávka, zda je v blízkosti bytu obchod, potraviny, pekařství, pošta, doktor, nemocnice, les, park, stezka na kolečkové brusle, hřiště na golf nebo stezka na horské kolo.

Čím více informací sdělíme tím lépe

c) Vložení obrázků

Vhodný obrázek vydá za tisíc slov. Fotografie nemovitosti by měla být ostrá a aktuální. Při pořizování fotografií bychom měli uklidit vše z kuchynské linky, stolu a všechny nepotřebné věci dát do skříní.

d) Vložení kontaktu

Následně vložíme na sebe kontaktní údaje. Nesmíme zapomínat, že spousta lidí preferuje stále telefonický kontakt, tak bychom s tím měli počítat.

Účinný inzertní portál na inzerci veškerých nemovitostí je inzertní realitní inzertní server premiuminzerce.cz

Premiuminzerce.cz